Kako do boljšega spanja, vitkosti in zdravja?

Poleti odlagamo odhod v vročo spalnico, kjer težko zaspimo in se prepoteni ponoči večkrat zbudimo. V zimskih mesecih nekateri komaj čakamo skok v posteljo, da se pokrijemo preden zaspimo. Malo pozneje se zbudimo pregreti in se trudimo, da bi spet zaspali. Drugi moramo imeti odprto okno, da lahko sploh zaspimo, ne glede na letni čas. Nihanje temperature je eden od elementov, ki lahko zelo moti naš spanec, zato je temperaturo v spalnici smiselno regulirati.

Nihanje temperature lahko moti naš spanec

Prepričana sem, da ste na sebi že izkusili neprijetne posledice pomanjkanja spanja. Za boljše spanje je potrebna pozornost na podrobnosti, ki  pomagajo pri spanju. Raziskovalci spanja menijo, da ustrezen nočni počitek v prijetno ohlajeni spalnici izboljšuje zdravje, pomanjkanje spanja pa je glavni vzrok za srčne bolezni, debelost in motnje v kognitivnih funkcijah. 

 

Prednosti spanja v malce hladnejši sobi so raznolike. S pomočjo časovnika in termostata prek klimatske naprave ali toplotne črpalke upravljamo in reguliramo temperaturo v spalnici, kar lahko zelo dobro podpira naše spanje ter omogoča ohranjanje vitkosti in zdravja.

 

Kakšne so optimalne temperature za spanje?

Razlog za boljši spanec v hladnejši sobi se skriva v malce znižani temperaturi telesa ob počitku. Da je spanje v hladni sobi boljše, je posledica tega dejstva. Idealne prostorske temperature za spanje se gibljejo okrog 18 stopinj Celzija, ravno zaradi dejstva naravnega znižanja telesne temperature med spanjem. Temperature zunaj tega območja lahko porušijo obnovitveno fazo spanja, kjer bi možgani morali predelati izkušnje. Posledica motenj spanja je občutek utrujenosti. Obnovitvene faze spanja so namreč ključne za dnevne duševne procese. Motnje spanja lahko vplivajo na možganske funkcije in reakcijski čas. Prikrajšanje spanja je glavni vzrok prometnih in delovnih nesreč. Nemirni spanec je težava, ki prizadene več kot posameznika.

Kaj pomaga ohraniti globok spanec?

Čeprav pozimi ogrevamo in poleti ohlajujemo prostore, lahko človekov notranji termostat prekine nočni spanec kmalu po tem, ko smo zaspali oziroma v času, ko se temperatura telesa s počitkom malce ohladi. Znižanje temperature spalnega prostora bo pomagalo hitreje ponovno zaspati in omogočilo globlji spanec. Če je spalno okolje v tem časovnem obdobju prevroče, bo telo poskušalo uravnavati svojo temperaturo in bo izgubljalo energijo, zaradi česar ne boste ponovno padli v dovolj globok spanec, da bi omogočili reden cikel spanja.

Znižanje temperature spalnega prostora bo pomagalo hitreje ponovno zaspati in omogočilo globlji spanec

Ali nižja temperatura v spalnici spodbudi presnovo?

Študije kažejo, da je znižanje temperature spalnice pred odhodom v posteljo in ohranjanje temperature kože na ne preveč topli ravni, najučinkovitejše za ohranjanje rjave telesne maščobe in s tem pospeševanje presnove. Vpliv nižjih temperatur na izgubljanje teže je s poskusi na sebi dognal tudi Ray Cronise, ki je navdih dobil pri plavalcu Michaelu Phelpsu, kateri je dnevno zaužil veliko kalorij in kljub temu ohranil vitkost. Hladnejše temperature namreč prisilijo telo, da ves čas ohranja optimalno telesno temperaturo. Od tu najverjetneje izhaja dieta s pitjem mrzle vode.

Kaj so znanstveniki ugotovili o rjavi telesni maščobi?

Rjava telesna maščoba pospešuje metabolizem! Medtem ko bela telesna maščoba shranjuje energijo, rjava maščoba kuri energijo. A večanje količine rjave maščobe v telesu ni enostavno, saj je odvisno od starosti in življenjskega okolja. Ko se rodimo imamo ogromno rjave maščobe, s staranjem pa ta kopni. Večina ljudi ima v telesu še nekaj rjave maščobe do 30-ih, nihče pa je nima več pri 60-ih. V bolj hladnem okolju se rjava maščoba v telesu ohrani dlje časa in pomaga pri segrevanju telesa. V toplem podnebju rjava maščoba zelo hitro upada, saj je telo ne potrebuje za segrevanje.

Ko nas zebe, povečujemo količino rjave maščobe v telesu. Seveda z zdravstvenega vidika ni za pretiravat, dovolj bo že, če se pred spanjem stuširamo s hladno vodo, poleti ohladimo spalnico s pomočjo klimatske naprave ali ponoči odpremo okno, če je zunaj prijetno hladno. Ravno prav hladna spalnica ne pomaga le ohranjati vitkost ampak tudi zdravje. V spalnicah za dojenčke pa morajo temperature biti malce višje, še posebej ker se dojenčki odkrivajo in pri hladnejši temperaturi ne morejo regulirati temperature spanja.

Kako lahko reguliramo temperaturo v spalnici?

Pri hlajenju morate poskrbeti, da okolje ne bo prehladno saj se boste v prehladnem spalnem okolju prehitro pokrivali, kar bo sčasoma dvignilo telesno temperaturo na neprijetno raven in prekinilo spanje. Posebej pozorno pa je treba poskrbeti za dojenčke, majhne otroke in bolne ter ustrezno izbrati odeje ter njihove obleke v postelji. Poleti temperaturo v spalnici lahko reguliramo z nastavitvijo časovnika in termostata na klimatski napravi, pozimi pa z lokalnim nižanjem temperature gretja ali s popolnim zaprtjem dovoda ogrevalne vode v spalnico. Klimatske naprave in toplotne črpalke so naš zaveznik pri reguliranju prostorske temperature. Za idealno prezračevanje prostorov pa je veliko bolj kot odpiranje okna smiselna vgradnja prezračevalne naprave z rekuperacijo toplote. Prezračevalni sistemi so ključni za zdravo bivanje v zaprtih prostorih.

Za informacije in svetovanje o klimatizaciji in ogrevanju vaših spalnih prostorov s klimatskimi, prezračevalnimi in ogrevalnimi napravami nas lahko brezplačno pokličete prek telefonske številke 0801959 ali kontaktirate prek e-poštnega naslova info@vitanest.si .

Vse pravice pridržane © Vitanest d.o.o., Industrijska cesta 1 F, Kromberk, 5000 Nova Gorica | Pravno obvestilo | Politika piškotkov | Politika zasebnosti | Izdelava spletnih strani: Carpediem d.o.o.

Klimatizacija
Ogrevanje s toplotno črpalko
Prezračevanje
Sušenje rok
Drugi proizvodi
Potrebujem strokovno pomoč!
Instagram
Youtube